Journalism, Media & Advertising

UK tabloid owner says hacking probe damaging newspapers

Daily Express owner Richard Desmond, one of Britain's most controversial media barons, condemned the official inquiry into media standards on Thursday as "the worst thing" to happen to newspapers.

Reporters defend tabloids at UK media inquiry

Reporters and editors from Britain's Sun tabloid painted their newspaper as a moral paragon Monday, saying accuracy was paramount and privacy always a consideration, while the paper's legal counsel insisted he had seen no evidence of phone hacking.


Argentine government wins control of newsprint

The paper used to produce newspapers came under government control in Argentina on Thursday, in a long-sought victory for President Cristina Fernandez in her dispute with the country's opposition media.

Killing of bin Laden voted top news story of 2011

DAVID CRARY My Way News 19.12.2011
Killing of bin Laden voted top news story of 2011

The killing of Osama bin Laden during a raid by Navy SEALs on his hideout in Pakistan was the top news story of 2011, followed by Japan's earthquake/tsunami/meltdown disaster, according to The Associated Press' annual poll of U.S. editors and news...


New York Times CEO exiting, without explanation

Paul Thomasch and Jennifer Saba Reuters 16.12.2011
New York Times CEO exiting, without explanation

Janet Robinson will step down as chief executive of the New York Times Co at the end of the month, as the company continues to struggle with advertising declines and a years-long slump in its share price.

Run Run Shaw to Retire as Hong Kong TVB Chairman at Age 104

Television Broadcasts Ltd.’s 104- year-old co-founder Run Run Shaw will retire as chairman after more than 40 years at Hong Kong’s biggest television company.


New evidence shows tabloid spied on Murdoch critic

DAVID STRINGER and CASSANDRA VINOGRAD AP 08.12.2011
New evidence shows tabloid spied on Murdoch critic

Newly disclosed evidence in Britain's tabloid phone hacking scandal confirmed Wednesday that an outspoken critic of Rupert Murdoch was put under surveillance by his now defunct tabloid the News of The World.

Hong Kong TV station slapped with record fine for false report of Chinese ex-leader’s death

Hong Kong’s broadcasting regulator has slapped a TV station with a record fine following an investigation into a false news report on the death of retired Chinese President Jiang Zemin.


British Inquiry Is Told Hacking Is Worthy Tool

SARAH LYALL The New York Times 30.11.2011
British Inquiry Is Told Hacking Is Worthy Tool

He admitted that he and his colleagues hacked into people’s phones and paid police officers for tips. He confessed to lurking in unmarked vans outside people’s houses, stealing confidential documents, rifling through celebrity garbage cans and pre...

Russian newsreader fired after Obama middle finger insult

A top Russian female newsreader who appeared to defiantly show US President Barack Obama her middle finger during a live newscast has been fired.


Jennifer Lopez car commercial faked to appear as if she was driving through Bronx...

As part of a new multimillion-dollar endorsement deal with Fiat, Jennifer Lopez has shot several TV commercials for the Italian automaker, placed the Fiat 500 in her latest music video, and even put the vehicle center stage during her performance ...

Arianna Huffington Loses Ruling In Fight Over HuffPo Ownership

Two politicos who sued Arianna Huffington and her partner for stealing their idea for the Huffington Post will get to go forward after a New York judge refused to throw out the lawsuit.


Wall Street Journal circulation scam claims senior Murdoch executive

One of Rupert Murdoch's most senior European executives has resigned following Guardian inquiries about a circulation scam at News Corporation's flagship newspaper, the Wall Street Journal.

News Corp sets up hotline for staff to report 'illegal activity'

Journalists at News International (NI) and other staff in Rupert Murdoch's media empire have been told to call a hotline to report suspicious colleagues in a fresh clampdown on corruption and other illegal activities.


Egypt police raid Al-Jazeera office

Egyptian security forces stormed the offices of Al-Jazeera Egypt on Thursday, confining its journalists to one room and confiscating equipment, the channel's bureau chief told AFP.

UK tabloid paid spies for scoops

RAPHAEL G. SATTER Yahoo! News 30.09.2011
UK tabloid paid spies for scoops

No one suspected the secretary. Efficient, well-dressed and well-liked, Sue Harris was at the heart of the Sunday People, the smallest of Britain's weekly tabloids. She booked flights, reserved accommodation, and tallied expenses for the populist ...


Course Instructs Journalists to Take Note That Jihad 'Not a Leading Cause of Death'

A new online journalism course on Islam appears to downplay the threat posed by global jihad groups, suggesting reporters keep the death toll from Islamic terrorism in "context" by comparing that toll to the number of people killed every year by m...

Microsoft, Red Cross and UN sucked into global news fixing row

Microsoft has been sucked into the row surrounding a London-based media company currently under investigation by broadcasters for making editorial programmes without declaring it had a commercial relationship with some of those it featured.


US Justice Seeks Info From News Corp.

THOMAS CATAN And DEVLIN BARRETT The Wall Street Journal 21.09.2011
US Justice Seeks Info From News Corp.

U.S. prosecutors have sent News Corp. a letter seeking information about possible payments made by its U.K. tabloid newspapers to British policemen, according to people familiar with the matter.

Saudi tycoon to launch news channel in 2012

Saudi tycoon Prince Alwaleed bin Talal on Tuesday announced plans to launch a pan-Arab news channel in 2012, saying the television network will promote freedom of speech.



1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | older »