Journalism, Media & Advertising

Saudi tycoon to launch news channel in 2012

Saudi tycoon Prince Alwaleed bin Talal on Tuesday announced plans to launch a pan-Arab news channel in 2012, saying the television network will promote freedom of speech.

News Corp execs think James Murdoch may leave

Peter Lauria Reuters 19.08.2011
News Corp execs think James Murdoch may leave

News Corp's senior management is starting to think about what the company might do if James Murdoch stepped aside, sources inside and close to the global media empire said.


Former News of the World correspondent says top executives knew of hacking

Rupert Murdoch, James Murdoch and their former editor Andy Coulson all face embarrassing new allegations of dishonesty and cover-up after the publication of an explosive letter written by the News of the World's disgraced royal correspondent, Cliv...

Uproar as BBC muzzles climate change skeptics

Nathan Rao Express.co.uk 22.07.2011
Uproar as BBC muzzles climate change skeptics

THE BBC was criticised by climate change sceptics yesterday after it emerged that their views will get less coverage because they differ from mainline scientific opinion.


Wapping at war as former allies turn on James Murdoch

Oliver Wright, Ian Burrell, Cahal Milmo and Martin Hickman The Independent 22.07.2011
Wapping at war as former allies turn on James Murdoch

Two senior executives from News International turned on James Murdoch last night, accusing him of misleading Parliament in his evidence on phone hacking at the News of the World.

Optimism for Digital Plan, But Times Co. Posts Loss

JEREMY W. PETERS The New York Times 22.07.2011
Optimism for Digital Plan, But Times Co. Posts Loss

The New York Times Company reported on Thursday that nearly a quarter of a million people had purchased subscriptions to The Times website, a sign that its digital strategy was paying off so far.


Taiwan approves HK media mogul's TV news channel

TAIWANESE regulators on Wednesday gave the green light for Hong Kong media mogul Jimmy Lai to set up a cable news channel after he promised to leave sex and violence out of his trademark animated news.

Former News International executive Rebekah Brooks arrested; London police chief quits over phone hacking ties

An intensifying voicemail hacking and police bribery scandal cut closer than ever to Rupert Murdoch and Scotland Yard on Sunday with the arrest of the media magnate's former British newspaper chief and the resignation of London's police commissioner.


Rupert Murdoch (center) left a hotel yesterday after apologizing to the family of a slain girl whose phone was hacked

The crisis rattling Rupert Murdoch’s global media empire claimed the two highest-level executives yet yesterday after days of mounting pressure from politicians and investors on two continents.

Rupert Murdoch considers 'selling' ALL UK papers

THE possibility of selling off News International altogether was under discussion yesterday as Rupert Murdoch met his inner circle.


News Corporation Withdraws Bid For BSkyB

News Corporation has withdrawn its bid for BSkyB after deciding it could not continue in the wake of the phone hacking scandal.

The Sun denies Brown son claims

VINCE SOODIN The Sun 13.07.2011
The Sun denies Brown son claims

THE Sun tonight made it clear it did NOT obtain the medical records of Gordon Brown's son Fraser nor commission anyone to do so.


Rupert Murdoch facing BSkyB defeat as parties unite in call to drop takeover

Rupert Murdoch will today face the humiliation of the Commons issuing a unanimous all-party call for his scandal-ridden News Corporation to withdraw its £8bn bid for BSkyB, the great commercial prize he has been pursuing to cement his dominance of...

Top China editor says 'private interests' censor press

One of China's most influential journalists said Monday that efforts to silence the country's press frequently come from "private interests" rather than Beijing's official army of censors.


ATV apologizes over false report

Guo Jiaxue China Daily 08.07.2011
Security guards escort Wang Zheng, a major shareholder of Asia Television Limited (ATV), outside the station's headquarters in Tai Po on Thursday afternoon.

Hong Kong broadcaster Asia Television Limited (ATV) has apologized for broadcasting an erroneous report of the death of former Chinese president Jiang Zemin on Wednesday night.

News of the World Closes: Ex Editor 'To Be Arrested'

Former News of the World editor Andy Coulson will be arrested this morning, according to reports in the Guardian newspaper. Mr Coulson has been told to attend a central London police station for questioning over claims he knew about phone hacking,...


Arianna's AOL urges men to 'masturbate'; Astonishing content change since company merged with HuffPost

America Online yesterday featured an item on its main page about how men fake orgasms, recommending any male engaged in the practice should masturbate to help "discover what stimulates you."

MSNBC analyst suspended after calling Obama 'a dick' on live TV

MSNBC senior political analyst Mark Halperin was suspended on Thursday by the cable network after he called President Obama “a dick” on a popular morning show and then quickly apologized.


Weber Shandwick Named PR Agency of the Year in Hong Kong

Weber Shandwick in Hong Kong was named public relations agency of the year at this year's annual Agency of the Year Awards, organized by key regional industry publication Marketing Magazine.

Google denies special advertising deal for Barack Obama

Google denied Wednesday that it gave President Barack Obama’s re-election campaign special access to a new advertising program, something a sales representative from the search and advertising giant had claimed in an email to customers.



« newer | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | older »